Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lehokolo jako fenomen ve světě
Müller, Martin ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Lehokolo jako fenomén ve sv t . Cíle: Cílem této práce je zmapovat prost edí lehokol v zahrani ním m ítku, následn porovnat s prost edím v eské republice a rovn ž poukázat na nejv tší rozdíly obou skupin. Metody: V práci je uplatn na metoda kvantitativního sb ru dat. Sb r dat byl realizován primárn a to prost ednictvím polostrukturovaného dotazníku. Jako dopl ující byla použita metoda rozhovoru. Výsledky: Dle kvalifikovaného odhadu je na sv t 550 - 600 tisíc lehokolist . Nejzásadn jší rozdíly obou skupin spo ívají v následujících aspektech. Zahrani ní lehokolisté mají o 21,7 % mén lehokol vlastní konstrukce (2,5 %) oproti eským. 70 % zahrani ních jezdc se jízd na lehokole v nuje 2 - 3 krát týdn nebo každý den, u nás 36,4 %. 59,5 % zahrani ních jezdc uvádí jako hlavní d vod jízdy na lehokole zdravotní prevenci, u ech se jedná 33,3 % p ípad . Záv r: Výzkum odhalil zajímavé souvislosti mezi eskými i zahrani ními lehokolisty, ale zárove i n které rozdílnosti. Za nejzajímav jší považuji rozdílné vnímání samotného lehokola jako prost edku k upev ování zdraví. Další zkoumání by si jist zasloužilo hledání podrobn jších vztah mezi v kovým spektrem respondent (p edevším v seniorském v ku) a pravidelností pohybu. Také výzkum zam ený na zdravotní aspekty lehokol by byl zna ným p ínosem pro další rozvoj...
Lehokolo jako fenomén v cyklistice
Müller, Martin ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Lehokolo jako fenomén v cyklistice Cíle: Cílem této práce je zmapovat prostředí lehokol jakožto fenoménu v rámci České republiky. Metody: V práci je uplatněna metoda kvantitativního sběru dat. Výsledky: Dle kvalifikovaného odhadu je počet aktivních lehokolistů v České republice cca 500 - 600. Dotazníku se v rámci setkání lehokol účastnilo 66 respondentů, což odpovídá 60 % všech účastníků setkání. Vyhodnocením jsem došel k závěru, že na lehokolech jezdí nejčastěji muži ve věku 51 - 55 let. Při výběru lehokola upřednostňují konstrukční typ, který odpovídá krátkorozvorovému typu s vrchním typem řízení, pohonem zadního kola a vyšším posedem. Na lehokole jezdí 3 - 5 let, 1x týdně, nejčastěji sami. U účastníků převládá přátelská atmosféra, pravidelně se účastní setkání lehokol a nejsou aktivními závodníky. Nikdo z dotázaných se nepotýká s žádnými zdravotními problémy spojenými s jízdou na lehokole, naopak někteří využívají lehokolo jako kompenzační pomůcku. Nemají problémy s jízdou v silničním provozu. Největší výhodu oproti konvenčním jízdním kolům spatřují v pohodlném posedu. Za hlavní nevýhodu lehokola považují obtížnější výjezd do kopců, vyšší hmotnost a v neposlední řadě i cenu. Klíčová slova: lehokolo, lehociped, alternativní cyklistika

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.